top of page
חיפוש

אינטליגנציה רגשית ומנהלים מחורבנים


ראשית הבשורות הטובות, כולנו מרגישים כל הזמן ולכולנו יש נכסים רגשיים שצברנו במהלך חיינו. הצד האינטלגנטי הוא היכולת להיות מודעים למה שאנו מרגישים ולהכיר בהשפעה של הרגשות הללו על הדעות שלנו, הגישה שלנו ויכולת השיפוט שלנו והאימפקט שלהם על האנשים סביבנו. מודעות זו מאפשרת לנו לנהל את עצמנו ואת המוזיקה/רגשות שמלווה את חיינו ולוודא שהמוזיקה שאנו מייצרים סביבנו משרתת אותנו ואת המטרות שלנו ואינה מייצרת זיופים, סטרס, דיסהרמוניה אצלנו וסביבנו.

כמאמן מנהלים יוצא לי לחוות את ההשפעה של מנהלים מחורבנים על לקוחותיי שהם ובכן מנהלים אחרים שמגיעים לאימון לעיתים בגלל תחושת ערך עצמי נמוכה הנובעת מחשיפה יומיומית למנהלים שכאלו, ומדוע אני קורא להם מנהלים מחורבנים? מהסיבה הפשוטה שהם מאפשרים לרגשות שלהם לנהל אותם ואז הם לא צפויים, משולחי רסן ופעמים רבות פוגעניים כלפי המנהלים והעובדים תחתם ובמידה רבה גורמים במו פיהם לתפקוד בחסר במקרה הטוב ועד לאובדן (עזיבה) של אנשים טובים וחשובים לארגון וכן לפעמים גם על לקוחות וספקים וההשפעה של זה על התוצאות העסקיות לטווח ארוך ברורה. זהו קצה אחד של הסקאלה ובקצה השני נמצאים המנהלים שהינם מנהיגים העושים שימוש מיומן באינטליגנציה הרגשית שלהם ולא באופן מניפולטיבי אלא מתוך אותנטיות והבנה עמוקה כי ניהול עוסק בתשוקה לכל מה שקורה בין אנשים.

לאותם מנהלים שהיתה לי הזכות לעבוד עם כמה כאלו יש יכולת העושה שימוש באינטל' הרגשית ונכסים הרגשיים שצברו והופכת אותם למצרך נדיר ומבוקש - מנהיגים.

מה מאפיין אותם? מניסיוני ראיתי מספר יכולות:

- מכירים את עצמם ומודעים לרגשות שלהם רוב הזמן ומכירים באימפקט של רגשות אלו על ההתנהלות שלהם עצמם לטוב ולרע.

- מסוגלים לתקשר את הרגשות שלהם לאחרים בצורה המכבדת דעות ורגשות של אחרים

- ישירים ואין להם בעיה לאתגר תפיסות ונקודות מבט של אחרים.

- שליטה עצמית גבוהה ויכולת לנהל את הרגשות שלהם גם במצבי לחץ או משבר.

- ביטחון עצמי הנובע מהכרה בערך עצמם ומכאן אוהבים את מי שהם. בטוחים ביכולות שלהם ובעלי מוטיבציה פנימית מתמדת בהתמודדות עם מטרות.

- סומכים על עצמם בכל הקשור לפיתוח רעיונות וקבלת החלטות משמעותיות. מנהלים את עצמם ולוקחים אחריות על הבחירות שהם עושים.

- מבינים מערכות יחסים יודעים לבסס ולתחזק אותן ולהשתמש בהם כדי לייצר מחויבות משותפת להשגת המטרות בעבודה משותפת.

- גמישים ויודעים להתאים את הרגשות והמחשבות וההתנהגות שלהם למצבים משתנים.

- אמפתים לרגשות של אחרים, מסוגלים להקשיב להבין ולהעריך ולהיות מודעים לרגשות של אחרים ולקחת אותם בחשבון לפני שהחליטו.

לסיכום הצגתי שני קצוות של השפעת אינטליגנציה רגשית וחשיבותה למנהלים, חלק מאיתנו יושבים במקומות שונים בסקאלה בין שתי קצוות אלו. הבשורה העוד יותר טובה היא שאפשר לפתח, להתאמן ולתרגל לא מעט מהיכולות הבונות אינט' רגשית גבוהה ומכאן כישורי ניהול ומנהיגות המובילים לקריירה מצליחה.

bottom of page